21.5.09

Toen we weer met de trein naar huis gingen, was die gelukkig niet meer zo vol, maar we kwamen in een stilte trein te zitten, kun je het je voorstellen, de kwebbelaars die wij zijn , moesten ons mond houden, dat werd ons wel even verteld. Nu kwam de controleur en ontdekte , dat mijn kaartje nog niet geldig was, maar hij was aardig en zei :,,Gaat u er in Zwolle maar even uit, u heeft daar wel tijd voor en koop dan een kaartje Leeuwarden Amsterdam en laat dit kaartje ongeldig verklaren, dan kunt u dat weer later gebruiken. ( het was natuurlijk een vrij reizen kaartje ) Zo gezegd, zo gedaan, maar door tijdgebrek vergat ik erbij te zegen vanaf Leeuwarden, dus ik kreeg een kaartje Zwolle /Amsterdam en kwam op tijd bij de trein, tegelijk met Loes die al eerder was weg gegaan uit Leeuwarden voor een bezoek in Zwolle. En daar kwam de controleur weer aan, is het gelukt, triomfantelijk toonde ik mijn kaartje, waarop hij met een knipoog tegen de andere zei:,, ze heeft gesmokkeld.”. Al met al was het een gezellig en leerzaam dagje geweest

Geen opmerkingen: